torstai 3. syyskuuta 2015

Yrityksen maine

A,
1. socialmention.com on hakukone ja sieltä löytää hyvin kaikenlaista mediaa.
2. Google alertsin avulla sinun sähköpostiin tulee ilmoituksia kun esim sellaisista asioista jotka kiinnostaa sinua ja siellä voi valita että kuinka usein niitä tulee ja minkä kautta.
3. WhosTalkin.com on sosiaalisen median hakutyökalu, jonka avulla käyttäjät voivat etsiä keskusteluja ympäröiviä aiheita, joista he välittävät eniten.

B, 



Yritys voi itse vaikuttaa imagoon esim: asiakaspalvelussa yritys voi keskittyä asiakaspalveluun antamalla hyvää ja asiantuntevaa palvelua.
Maineeseen yritys ei voi itse vaikuttaa.
Brändi;
Hyvä brändi tuottaa arvoa yritykselle.
Suomalaisia brändejä: Nokia
Suomalaiset brändit pärjäävät loistavasti kansainvälisillä markkinoilla.
Nokia onnistui loistavasti tuomaan kännykät suomalaisten ulottuville. Intiassa nokia onnistui loistavasti myymään nokia puhelimia siellä.
Teki alusta asti loivat suhteita lehdistöön ja markkinoivat siten hyvin tuotettaan ja saivat lehdistön puolelleen. Asiakassuhteisiin panostettiin paljon.
Mediaa tarvitaan jotta brändi saa arvostusta ja sitä tarvitaan että saa luottamusta.
Suomalaiset voisivat oppia palvelukomponentin.
Singaporelaiset tiesivät nightwishing, lordin, äitiyspakkauksen ja suomalaisen koulujärjestelmän.
Jotta yritys menestyisi niin se tarvitsee myös hyvän brändin. Jos brändi menee pieleen niin yrityksellä menee myös huonosti.
Toimitusjohtajalla on suuri osa brändin kehittämisessä.
Hyvä brändi tuottaa enemmän arvoa kuin hyödykkeitä.
Ikea myy helpompaa elämää.
Ihmiset haluavat esiintyä niin se tarjoaa yksilöille brändäyksen mm facebookissa, blogeissa ja twitterissä.
Yritysten pitää olla tulevaisuudessa joustava ja luova asiakasta kohtaan. Asiakas tietää aina mihin haluaa rahansa laittaa.

D,

Voin kehittää omaa brändiä antamalla hyvää asiakaspalvelua, laatu tuotteita ja hyvät hinnat asiakkaille.
Brändiä voi seurata mm palautelomakkeilla joilla siten saa tietää että mikä toimii yrityksessä ja mikä ei.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti