Joonas Nivalainen
Savon ammatti- ja aikuisopisto
Myymälän
vaikutelma. Mihin kiinnitän huomiota myymälässä
- Ulkonäköön ja liikkeessä myyjiin.
- Pukeutumiseen, puheeseen ja palveluun
- Se on hyvä, että kaikilla myyjillä on samanlainen pukeutuminen, siten esim myyjän tunnistaminen on helpompaa.
- Asiakaspalvelu,sitten myös kaikki pienet seikat, kuten valaistus ja lämpötila.
- Tilojen lämpötila,valaistus, mainosten äänen lujuus ja asiakaspalvelu.
- Esim jouluna on jotain joulukoristeita ja soi joulumusiikkia.
- Jotain peruspenkkejä esim tai pöytiä joissa asiakkaat voivat esim viettää aikaa.
- Hintojen pitää olla helposti löydettävissä ja oikean tuotteen kohdalla.
- Hyvissä opaskylteissä on esim sijoitettu kassojen sijainti tai asiakaspalvelupiste ja ne tulisi sijoittaa lähelle ulkoovea, jotta asiakashuomaisi sen.
- Televisioissa näkyy myymälän mainoksia ja seinillä ja katosta roikkuu mainoksia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti